In atelierul sau din nordul Spaniei, in anul 1975, Amancio Ortega incepe sa produca lenjerie de noapte la moda, la un pret accesibil. Pentru ca reactia publicului a fost una foarte favorabila, Ortega incepe imediat sa creeze si alte articole de moda, apoi isi deschide primul magazin.
Acum, Zara este cea mai importanta marca a grupului Inditex, cu 1540 de magazine in 78 de tari. Ea include marci de sustinere precum Pull and Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, iar Amancio Ortega nu este cel mai cunoscut nume in lumea modei, dar este cel mai bogat om din Spania si unul dintre cei mai bogati din lume.
Ce sta in spatele succesului marcii Zara?
Rapiditate si eficienta. Ideile de la prezentarile de moda si cele mai recente tendinte de pe piata sunt transformate de designeri in modele noi, apoi lansate la preturi acceptabile. In magazine articolele nu stau mai mult de cateva saptamani, iar aproape in fiecare zi sunt aduse produse noi.
Zara nu abordeaza o politica de marketing specifica lumii modei, nu isi face publicitate in presa si la televizor. Compania se bazeaza mai mult pe gasirea celor mai bune amplasamente. In medie, clientii viziteaza magazinele Zara de 17 ori pe an.
Campania People!
Daca esti pasionat de moda si iti place brandul, din toamna Zara reia campania “People!”. Tot ce trebuie sa faci este sa creezi un look cat mai cool cu cel putin doua articole de la ei, sa iti faci o poza, apoi sa o incarci pe site-ul lor. Daca fotografia ta este aleasa primesti un premiu de 300 de euro.
Sursa spada.ro
No Comments »
No comments yet.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Leave a comment